Zadanie
dla klasy I A i I C, D:
Polecenie:
Czynności
wstępne:
-
Zapoznaj się z przykładowym schematem planu wypowiedzi.
-
Przeczytaj uważnie polecenie. Podkreśl zawarty w nim problem.
-
Zapoznaj się z zamieszczonym tekstem kultury i zastanów się nad jego związkiem z problemem wskazanym w poleceniu.
-
Zastanów się, do jakich tekstów kultury możesz się odwołać, aby w pełni uzasadnić swoje stanowisko wobec problemu.
Samodzielnie
sporządź plan (konspekt) swojej wypowiedzi.
Zestawy
tematów do opracowania wraz z numerami z dziennika:
Zestaw
nr 1: numery od 1-4;
Zestaw
nr 2: numery od 5-8;
Zestaw
nr 3: numery od 9-12;
Zestaw
nr 4: numery od 13-16;
Zestaw
nr 5: numery od 17-20;
Zestaw
nr 6: numery od 21-24;
Zestaw
nr 7: numery od 25-28;
Zestaw
nr 8: numery od 29-32;
Zestaw
nr 9: numery od 33-36;
Termin
oddania konspektów: 23
marca 2016 r. (środa).
PRZYKŁADOWY SCHEMAT PLANU WYPOWIEDZI:
I. Wstęp:
- Wprowadzenie do tematu:
(może zawierać ogólną refleksję na temat problemu/ wyjaśnienie pojęć kluczowych występujących w temacie i istotnych dla zrozumienia rozważanego zagadnienia/ zarysowanie tła problemu poprzez przywołanie odpowiednich kontekstów).
- Teza/ Założenie/ Główny problem.
II. Rozwinięcie:
- Interpretacja problemu w tekście kultury
(wywód – argumentacja zawierająca interpretację utworu literackiego, opis dzieła plastycznego lub odczytanie tekstu językowego).
a) Argument 1;
Przykład.
b) Argument 2;
Przykład.
- Odwołanie do innych tekstów kultury
a) Argument 1;
Przykład.
b) Argument 2;
Przykład.
III. Zakończenie
(podsumowanie i sformułowanie wniosków końcowych/ spuentowanie wywodu z nawiązaniem do głównego problemu/ założenia/ tezy).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz